| 1. | A lelki ajándékokra nézve pedig nem akarom, atyámfiai, hogy tudatlanok legyetek. | 
| 2. | Tudjátok, hogy pogányok voltatok, vitetvén, amint vitettetek, a néma bálványokhoz. | 
| 3. | Azért tudtotokra adom néktek, hogy senki, aki Istennek Lelke által szól, nem mondja Jézust átkozottnak; és senki sem mondhatja Úrnak Jézust, hanem csak a Szent Lélek által. | 
| 4. | A kegyelmi ajándékokban pedig különbség van, de ugyanaz a Lélek. | 
| 5. | A szolgálatokban is különbség van, de ugyanaz az Úr. | 
| 6. | És különbség van a cselekedetekben is, de ugyanaz az Isten, aki cselekszi mindezt mindenkiben. | 
| 7. | Mindenkinek azonban haszonra adatik a Léleknek kijelentése. | 
| 8. | Némelyiknek ugyanis bölcseségnek beszéde adatik a Lélek által; másiknak pedig tudománynak beszéde ugyanazon Lélek szerint; | 
| 9. | Egynek hit ugyanazon Lélek által; másnak pedig gyógyítás ajándékai azon egy Lélek által; | 
| 10. | Némelyiknek csodatévő erőknek munkái; némelyiknek meg prófétálás; némelyiknek pedig lelkeknek megítélése; másiknak nyelvek nemei; másnak pedig nyelvek magyarázása; | 
| 11. | De mindezeket egy és ugyanaz a Lélek cselekszi, osztogatván mindenkinek külön, amint akarja. | 
| 12. | Mert amiképpen a test egy és sok tagja van, az egy testnek tagjai pedig, noha sokan vannak, mind egy test, azonképpen a Krisztus is. | 
| 13. | Mert hiszen egy Lélek által mi mindnyájan egy testté kereszteltettünk meg, akár zsidók, akár görögök, akár szolgák, akár szabadok; és mindnyájan egy Lélekkel itattattunk meg. | 
| 14. | Mert a test sem egy tag, hanem sok. | 
| 15. | Ha ezt mondaná a láb: mivelhogy nem kéz vagyok, nem vagyok a testből való; avagy nem a testből való-é azért? | 
| 16. | És ha a fül ezt mondaná: mivelhogy nem vagyok szem, nem vagyok a testből való; avagy nem a testből való-é azért? | 
| 17. | Ha az egész test szem, hol a hallás? ha az egész hallás, hol a szaglás? | 
| 18. | Most pedig az Isten elhelyezte a tagokat a testben egyenként mindeniket, amint akarta. | 
| 19. | Ha pedig az egész egy tag volna hol volna a test? | 
| 20. | Így azonban sok tag van ugyan, de egy test. | 
| 21. | Nem mondhatja pedig a szem a kéznek: Nincs rád szükségem; vagy viszont a fej a lábaknak: Nem kelletek nékem. | 
| 22. | Sőt sokkal inkább, amelyek a test legerőtelenebb tagjainak látszanak, azok igen szükségesek: | 
| 23. | És amelyeket a test tisztességtelenebb tagjainak tartunk, azoknak nagyobb tisztességet tulajdonítunk; és amelyek éktelenek bennünk, azok nagyobb ékességben részesülnek; | 
| 24. | Amelyek pedig ékesek bennünk, azoknak nincs erre szükségök. De az Isten szerkeszté egybe a testet, az alábbvalónak nagyobb tisztességet adván, | 
| 25. | Hogy ne legyen hasonlás a testben, hanem ugyanarról gondoskodjanak egymásért a tagok. | 
| 26. | És akár szenved egy tag, vele együtt szenvednek a tagok mind; akár tisztességgel illettetik egy tag, vele együtt örülnek a tagok mind. | 
| 27. | Ti pedig a Krisztus teste vagytok, és tagjai rész szerint. | 
| 28. | És pedig némelyeket rendelt az Isten az anyaszentegyházban először apostolokul, másodszor prófétákul, harmadszor tanítókul; azután csodatévő erőket, aztán gyógyításnak ajándékait, gyámolokat, kormányokat, nyelvek nemeit. | 
| 29. | Avagy mindnyájan apostolok-é? Vagy mindnyájan próféták-é? Avagy mindnyájan tanítók-é? Vagy mindnyájan csodatévő erők-é? | 
| 30. | Avagy mindnyájoknak van-é gyógyításra való ajándéka? Vagy mindnyájan szólnak-é nyelveken? Vagy mindnyájan magyaráznak-é? | 
| 31. | Igyekezzetek pedig a hasznosabb ajándékokra. És ezenfelül még egy kiváltképpen való útat mutatok néktek. |